15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023 19:24

Ο δήμαρχος Μπακογιάννης ως ζόμπι στοχοποιεί τη λειτουργία του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ

Ενάμιση μήνα, πριν αποσυρθεί ο ηττημένος δήμαρχος Αθήνας, Κώστας Μπακογιάννης προσπαθεί να επιβάλει την έξωση του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ, κάτι που απέτυχε επανειλημμένα να κάνει σε συνεργασία με τα ΜΑΤ. Ούτε και τώρα θα το πετύχει, βέβαια. ‘Ήταν άλλο ένα σχέδιο καταστροφής, που ευτυχώς δεν κατάφερε να επιβάλει.
Άφησε, όμως, τα σημάδια της απρέπειας του στο κτίριο με τους τσιμεντόλιθους που έκλεισαν τα παράθυρα και τις πόρτες για να πετάξουν έξω εκατοντάδες καλλιτέχνες, οι οποίοι από το 2012 μετέτρεψαν το χώρο σε ανοιχτό χώρο τέχνης και δημιουργίας. Στο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, οι παραστάσεις, οι δράσεις και οι πρόβες έδωσαν χώρο σε χιλιάδες καλλιτέχνες ακόμη και από πολλές άλλες χώρες, μετατρέποντάς το σε πρωτοπόρο πείραμα μακριά από τον ολετήρα της εμπορευματοποίησης.
Στα σχέδια Μπακογιάννη για παράδοση κάθε χώρου στον τουρισμό και την εμπορευματοποίηση αντιστάθηκε η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζόμενων και της νεολαίας της πόλης, με τους εργάτες και εργάτριες της Τέχνης στην πρώτη γραμμή.
Τώρα, ο ηττημένος Μπακογιάννης εκδικείται τον κόσμο του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ με μια σύμβαση που απαιτεί ασφάλιστρα εκατομμυρίων για να λειτουργήσει, αφού το κλείσει για να το «αναπλάσει» στα χέρια ενός εργολάβου. 

Ο ισχυρισμός τους ότι «θα επαναφέρουν το ιστορικό θέατρο Εμπρός στη θέση που του αρμόζει προς όφελος των δημοτών και των επισκεπτών της Αθήνας» είναι προκλητικός και γελοίος. Εννοούν τον πολιτισμό του κέρδους της Τεχνόπολης και των μεγάλων χορηγών, που θέλουν να αρπάξουν πολιτιστικούς χώρους, λόφους, πλατείες και ελεύθερους χώρους ως ανταλλάγματα στις χορηγίες τους. Ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε! 

Καλούμε τη νέα δημοτική αρχή του Χάρη Δούκα να σεβαστεί τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας του 2012, που στήριξαν την καλλιτεχνική δημιουργία και την άφησαν να αναπτύσσεται χωρίς εμπόδια. Σε κάθε περίπτωση, ο κόσμος των καλλιτεχνών που δέχεται τη διαρκή επίθεση της Μενδώνη έχει ανάγκη από περισσότερους χώρους, όπως το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Επίσης, είναι καιρός να δοθούν πίσω οι χώροι της Τεχνόπολης, τους οποίους έχει στερηθεί ο κόσμος της τέχνης. 

Πέτρος Κωνσταντίνου, δημοτικός σύμβουλος Αθήνας ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ