19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2022 17:00 - 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2022 21:00

SMART 4 FOOD

Πληροφορίες

Innovathens Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, 11854 - Γκάζι, Αθήνα

Σύνδεσμος
Χάρτης

Το Innovathens, ο κόμβος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, διοργανώνει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σεμιναρίων διαρκείας 44 ωρών για την ενίσχυση του τομέα της αγροδιατροφής και γαστρονομίας, στο οποίο θα συμβάλλουν με τις παρουσιάσεις και τις παρεμβάσεις τους εξειδικευμένοι επιστήμονες του χώρου.

Το πρόγραμμα SMART4FOOD τελεί υπό την αιγίδα του
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Επικεντρώνοντας στα μοναδικά εδαφο-κλιματικά προτερήματα της Ελλάδας, που έχουν τη δυνατότητα να δώσουν προϊόντα υψηλής ποιότητας, το σεμινάριό μας θα δώσει έμφαση στην παραγωγή μικρότερης κλίμακας προϊόντων boutique και τις δυνατότητες ένταξής τους στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων αλλά και των επισκεπτών της χώρας μας συνδέοντάς τα με νέες τεχνολογίες στον τομέα των τροφίμων και της συσκευασίας, με μύθους, πολιτιστικά δρώμενα και βεβαίως με σειρά επιχειρηματικών ευκαιριών.

Το πρόγραμμα των μαθημάτων είναι αρθρωμένο σε 4 πυλώνες-άξονες,

  • Έρευνα & Τεχνολογία, Νέες τεχνολογίες και Ανθρώπινο δυναμικό
  • Προδιαγραφές Ποιότητας, Υγιεινή και Διασφάλιση Ποιότητας (Premium Quality)
  • Πιστοποίηση
  • Σύνδεση με τοπικά χαρακτηριστικά: Ταυτότητα – Διαχρονικότητα -“Μύθος” Προϊόντος.

Επίσης αναπτύσσονται ορισμένες οριζόντιες ενέργειες:

Logistics and Marketing των προϊόντων boutique

  • Management and monitoring επιχειρήσεωνπροϊόντων boutique

Οριζόντιες ενέργειες σύνδεσης με τουρισμό

  • Παλέτα τοπικών τυριών
  • Μεζές για ούζο, τσίπουρο
  • Ελληνικό πρωινό
  • Σύνθετα φαγητά και συνταγές τοπικής γαστρονομίας
  • Μοναστηριακή διατροφή – Θρησκευτικός τουρισμός
  • Οινοτουρισμός
  • Γαστρονομία ποιότητας – Γαστρονομικός τουρισμός – Τοπογνωσία – Πατριδογνωσία τροφίμων

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με ένα Workshop, στο οποίο οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε ομάδες 3-4 ατόμων και θα σχεδιάσουν το φάκελο για κάποιο Χ προϊόν, παραδοσιακό ή premium quality, θα τονίσουν την ανάδειξη της σημασίας του ”branding” ή   θα καταθέσουν κάποια ιδέα για τη σύνδεση με τον τουρισμό και τον πολιτισμό.

Το πρόγραμμα διεξάγεται με φυσική παρουσία και μέσω zoom (Hybrid).

Κόστος Προγράμματος:

Early Bird €390 έως 05.09.2022

Booking €450

Μέλη Innovathens €250

Απαραίτητη η προεγγραφή ΕΔΩ

Το πρόγραμμα ξεκινάει στις 19 Σεπτεμβρίου 2022
Ώρες διεξαγωγής: 17:00 – 21:00
Αναλυτικά όλες οι ημερομηνίες του εργαστηρίου:
Σεπτέμβριος: 19,21,26,28.
09.2022
Οκτώβριος: 3,5,10,12,17,19,24.
10.2022

Οι συμμετέχοντες του προγράμματος λαμβάνουν:
-Βεβαίωση παρακολούθησης
-Υλικό και παρουσιάσεις από το πρόγραμμα σε μορφή pdf

Τους άξονες του Σεμιναρίου SMART 4-FOOD για τα προιόντα “boutique” καλύπτουν εξέχοντες επιστήμονες και επαγγελματίες, με εισηγήσεις των πλέον σύγχρονων τάσεων πού ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα και δημιουργούν προστιθέμενη αξία σε κάθε τομέα.

Στο πεδίο των Νέων τεχνολογιών και των νέων τάσεων της τεχνολογίας τροφίμων, εισηγητές θα είναι:

Η καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τζια, Σχολή Χημικών Μηχανικών Ε.Μ.Π., ο Βασίλης Βαλδραμίδης, Αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΚΠΑ / Τμήμα Χημείας, Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων, η Μαρία Δημοπούλου, Επίκουρος καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής , ο Γεράσιμος Τζαμαρέλος (PhD), η Γιολάντα Τότσιου– Γεωπόνος – Επ. Τροφίμων (PhD) .

Ο ομ. καθηγητής Γενετικής και πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και  Τροφίμων, Αθανάσιος Τσαυτάρης θα αναπτύξει τις τελευταίες τάσεις της γονιδιωματικής καί μεταγονιδιωματικής και τη σύνδεση τους με την ποιότητα και ασφάλεια τροφίμων.

Στον Οινοτουρισμό, η ομ. καθηγήτρια ΑΠΘ Όλγα Ιακωβίδου μαζί με την κα Χλόη Χατζηβαρύτη, υπεύθυνη τού οικογενειακού οινοποιείου, θα παρουσιάσουν διαδραστικά την αλυσίδα “Από τη  θεωρία στην πράξη”.

Το  πεδίο σύνδεσης της πρωτογενούς παραγωγής και της γαστρονομίας με τον τουρισμό και τον πολιτισμό , θα αναπτύξουν  η κα Μαριτάνα Αλακιώτου – Ανθοπούλου , μέλος τού ΔΣ τού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και υπεύθυνη της Aegean Cuisin, ο  κ. Ξενοφών Κάππας, Γενικός Διευθυντής τού Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωσταντακοπούλου (Costa Navarino) και η Γιολάντα Τότσιου (Μηχανισμοί σύνδεσης της αγροδιατροφής με τον τουρισμό και τον πολιτισμό  (Γαστρονομικός τουρισμός).

Η Δρ Αικατερίνη Πολυμέρου – Καμηλάκη, Ομοτ. Ερευνήτρια, τ. Διευθύντρια τού Κέντρου Ερεύνης της Ακαδημίας Αθηνών, θα αναπτύξει θέματα σχετικά με την παράδοση και τη διαχρονικότητα των προιόντων αγροδιατροφής στον κύκλο του χρόνου.

Η Γιολάντα Τότσιου θα αναπτύξει θέματα σχετικά με προδιαγραφές υψηλής ποιότητας και σύνδεσης με την παράδοση και θα κάνει μια περιήγηση σε προιόντα εξαιρετικής ποιότητας / premium quality  διεθνώς καθώς και ειδικά θέματα για ελληνικά προιόντα ποιότητας .

Για τα “Εθνικά Σχήματα Πιστοποίησης” θα μιλήσει η κα Μαίρη Σπέντζου (IRCA), Διευθύντρια Πιστοποίησης & Προδιαγραφών τού ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ .

Τις Επιχειρηματικές όψεις των προιόντων “boutique”  – Management, Logistics & Marketing, Branding, θα αναπτύξει ο κ. Γεράσιμος Τζαμαρέλος (PhD).

Η Τέχνη και η Γεύση προσθέτουν τις τελικές πινελιές στην προσέγγιση των προιόντων “boutique”:

Ο κ. Αντώνης Οικονόμου, Project Manager Innovathens θα παρουσιάσει την επίδραση της τέχνης από τα προιόντα αγροδιατροφής και η κα. Θάλεια Τσιχλάκη, κριτικός γεύσης – Περιοδικό Olive (Ελληνική έκδοση) καί FnL Guide, θα αναπτύξει την “Τέχνη του ουρανίσκου”.

Το Σεμινάριο σχεδιάσθηκε πάνω στην προσέγγιση των προιόντων “boutique” της Γιολάντας Τότσιου  (PhD) – Innovation & Quality Consultant  και η ετοιμασία του προγράμματος έγινε σε συνεργασία με τον Αντώνη Οικονόμου, Project Manager Innovathens και τον Γεράσιμο Τζαμαρέλο, Educational Manager, Innovathens.

Σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε πρόσφατα, είναι περισσότερο από ποτέ έκδηλη η ανάγκη ενίσχυσης της σχετικής επάρκειας και της ανταγωνιστικότητας όλων των πεδίων, που έχουν σχέση με την αγροδιατροφή.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Περιγραφή ΘέματοςΕισηγητές
1.ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ “BOUTIQUE”
Το concept των προϊόντων “boutique”Γιολάντα Τότσιου
Προδιαγραφές ποιότηταςΓιολάντα Τότσιου,  Κων/να Τζιά
Σύνδεση με τοπικά χαρακτηριστικά: Ταυτότητα / Διαχρονικότητα / ΜύθοςΓιολάντα Τότσιου, Αικατερίνη Καμηλάκη
Παραδείγματα “best practice” σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδοΓιολάντα Τότσιου
2.ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Οι τεχνολογίες της Νέας Οικονομίας (Infrastructural technologies) και η σύνδεση τους με την Τεχνολογία τροφίμων και τα προϊόντα “boutique”Γιολάντα Τότσιου
Νέα υλικά (functional materials) και η τεχνολογία της συσκευασίας (Ενεργός συσκευασία, Έξυπνη συσκευασία, The PPP concept (Process/Product/Package)Γιολάντα Τότσιου, Μανώλης Χατζηγεωργιάδης
Η Βιοτεχνολογία και οι εφαρμογές της στην παραγωγή τροφίμων (γονιδιωματική, προβιοτικά προϊόντα)Αθανάσιος Τσαυτάρης
Η Βιοτεχνολογία και οι νέες τεχνολογίες στην οινοποίησηΜαρία Δημοπούλου
3.ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ / ΠΡΟΪΟΝΤΑ PREMIUM QUALITY
Φυσικά αντιμικροβιακά, Αισθητήρια βιοαισθητήρια σε προϊόντα κρέατος, γαλακτοκομικά και φρούτα / λαχανικάΒουρλούμης
Καινοτόμες μέθοδοι και διεργασίες τροφίμων / Ανάπτυξη νέων προϊόντων – ελαιόλαδο, σύνθετα γεύματα, φρούτα & λαχανικάΚων/να Τζιά
Προϊόντα premium quality στην Ευρώπη και διεθνώςΓιολάντα Τότσιου
4.ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ  ΠΟΙΟΤΗΤΤΑΣ  ΓΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΠ / ΠΓΕ / ΕΠΙΠ / PREMIUM
Ψάρια, μαλάκια και θαλασσινά και… η σύνδεση μιας εκλεκτής σάλτσας ψαριού με τον Σοφοκλή και τον ΠλίνθωναΓιολάντα Τότσιου
Ειδικά Παραδοσιακά Ιδιότυπα Προϊόντα (ΕΠΙΠ)Γιολάντα Τότσιου, Μαίρη Σπέντζου
Πιστοποίηση ποιότηταςΜαίρη Σπέντζου
Υγιεινή και Διασφάλιση Ποιότητας / ΠιστοποίησηΚων/να Τζιά
Όταν ο Salvador Dali συνάντησε τον Αριστοφάνη και παρέα με τον Αλκίνοο υποδέχτηκαν τον Οδυσσέα: Διαδρομές γεύσης και ΙστορίαςΓιολάντα Τότσιου,  Κων/να Τζιά
Η Τέχνη “από τον αγρό στο πιάτο”: Πινελιές του Αντώνη Οικονόμου – Project Manager INNOVATHENS και οι Γευστικοί συνειρμοί της Γιολάντας Τότσιου Αντώνης Οικονόμου
5.Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ “BOUTIQUE” ΚΑΙ Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ CIRCUIT ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Γαστρονομία ποιότητας και Γαστρονομικός τουρισμός εμπειρίας (Παλέτα τοπικών τυριών / Μεζές για ούζο, τσίπουρο, τσικουδιά/ Ελληνικό πρωινό / Συνταγές τοπικής γαστρονομίας / Προορισμοί  γαστρονομίας)Aegean cuisine – Αρχιπέλαγος Γαστρονομίας  Γιολάντα Τότσιου, Ξενοφών Κάππας,  Θάλεια Τσιχλάκη,Μαριτάνα Αλακιώτου- Ανθοπούλου
ΟινοτουρισμόςΟλγα Ιακωβίδου, Χλόη Χατζηβαρύτη
Θρησκευτικός τουρισμός και Μοναστηριακή γαστρονομία και διατροφήΓιολάνατα Τότσιου, Αικατερίνη Καμηλάκη
6.ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΨΕΙΣ
Management and monitoring επιχειρήσεων προϊόντων “boutique”Γερ. Τζαμαρέλος
Logistics and Marketing των προϊόντων “boutique”Γερ. Τζαμαρέλος
BrandingΓερ. Τζαμαρέλος
7.WORKSHOPS
Oμάδες 4-5 ατόμων πού θα σχεδιάσουν το φάκελο για κάποιο προϊόν παραδοσιακό ή premium quality με έμφαση και σε προϊόντα βιολογικής γεωργίας ή κάποια ιδέα για τη σύνδεση με τον τουρισμό και το “branding”
8.ΚΛΕΙΣΙΜΟ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Παρουσίαση των εργασιών του Workshop
Παρουσίαση επιτυχημένων προϊόντων “boutique” στην Ελλάδα
Σύνοψη – Γευσιγνωσία

Εικόνα-Πίνακας:

Florice van Dyck, Still Life with Fruits Nuts & Cheese, 1613