(ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ)

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Μάρτη 2021, παρουσιάστηκε από την δημοτική Αρχή «σχέδιο για την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στο Δήμο Αθηναίων». Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο Χάρης Βουρδουμπάς, δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, τοποθετήθηκε ως εξής:

« Για άλλη μια φορά μας καλείτε να τοποθετηθούμε σε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, χωρίς καν να “κάνετε τον κόπο” να μας στείλετε εισήγηση με το σχέδιό -που μας παρουσιάσατε σήμερα- για την υλοποίηση της 2χρονης προσχολικής εκπαίδευσης.

Είχαμε τοποθετηθεί και στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως και πολλές άλλες φορές για το ζήτημα -από το Νοέμβριο του 19 τους πρώτους μήνες της θητείας σας- ... ακριβώς γιατί το θεωρούμε πολύ σοβαρό. Η κατάσταση που μας παρουσιάσατε σήμερα, επιβεβαιώνει όλα όσα έχουμε πει:

Το θέμα γενικά της σχολικής στέγης και ειδικά της εφαρμογής της 2χρονης προσχολικής είναι μία εμβληματική απόδειξη της πολιτικής σας -και της δημοτικής αρχής και της κυβέρνησης σας. Τις ανάγκες της πλειοψηφίας των εργαζομένων και των παιδιών τους... τις αντιμετωπίζετε με τη λογική του μικρότερου δυνατού κόστους. Ακόμα και για να υλοποιήσετε ένα υπερώριμο αίτημα και μια σύγχρονη παιδαγωγική ανάγκη της εποχής, το κάνετε με τρόπο που τελικά οδηγεί στην υποβάθμιση: ...και της ίδιας της προσχολικής αγωγής...αλλά και της εκπαίδευσης σε πολλά δημοτικά σχολεία του δήμου.

Θέλουμε να είμαστε δίκαιοι και ακριβείς στην κριτική μας:

Ευθύνη για τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση έχετε και εσείς αλλά και η προηγούμενη δημοτική αρχή (από την οποία βέβαια έχετε πάρει με μεταγραφή αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους). Ευθύνη τεράστια έχει και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, που ψήφισε την καθιέρωση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής το Φλεβάρη του 2018 αλλά  δεν προέβλεψε ούτε ένα ευρώ στον προϋπολογισμό, δεν έκανε το παραμικρό για να υπάρξουν οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή της. Έφτιαξε βέβαια το Νόμο (το 2019) για τα περιβόητα προκάτ του ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα χρησιμοποιείται κι εσείς. Και οι δύο κυβερνήσεις μείωσαν τον προϋπολογισμό στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για ανέγερση σχολείων και νηπιαγωγείων.

Δε μπορείτε ΟΜΩΣ πλέον να χρησιμοποιείτε τη δικαιολογία ότι “παραλάβαμε καμένη γη” από τους προηγούμενους. 1,5 χρόνος διοίκηση, είναι αρκετός για να καταλάβουν ακόμα και όσοι είχαν καλές προθέσεις απέναντι στην πολιτική σας, ότι για ζητήματα που θέλετε και αφορούν συμφέροντα επιχειρηματιών, εργολαβίες, αναπλάσεις που ενδιαφέρουν επιχειρηματικά συμφέροντα ή για το μεγάλο περίπατο, είστε ταχύτατοι και αποτελεσματικοί. Σε τέτοια πράγματα με fast track διαδικασίες προχωράτε και υλοποιείτε. Σε ζητήματα που αφορούν λαϊκές ανάγκες – επειδή δεν είναι στις προτεραιότητές σας – είτε τα αγνοείται (όπως δεκάδες αιτήματα φορέων) είτε κωλυσιεργείτε με διάφορες προφάσεις.

1,5 χρόνο τώρα, ακούμε λόγια, ότι κάνετε προσπάθειες και τέτοια. Και φτάσαμε να μην εφαρμόζετε η 2χρονη προσχολική εκπαίδευση για 3 χρόνια στο δήμο της Αθήνας. Ποιος από σας θα απολογηθεί που χιλιάδες παιδιά και οι οικογένειές τους στερήθηκαν ένα τέτοιο σύγχρονο δικαίωμα?

Με την τεράστια καθυστέρηση σας στο σχεδιασμό, θα δημιουργήσετε τελικά νέα προβλήματα. Θα επιβαρύνεται μια ήδη άσχημη κατάσταση:

Μας είπατε σήμερα ότι θα βρείτε 81 αίθουσες (αν και πέρυσι το Μάη λέγαμε για 102!). Ότι τις αίθουσες αυτές θα τις εξασφαλίσετε σχεδόν το 1/3 από Δημοτικά και οι υπόλοιπες θα είναι σε προκάτ, στα οικόπεδα που έχετε βρει ή σε αυλές σχολείων -μέχρι και Λυκείων!

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπολογίζει 1600 προνήπια επιπλέον από όσα θα φοιτούσαν χωρίς εφαρμογή 2χρονης. Τί σχεδιάζετε λοιπόν: τμήματα με μέσο όρο 20  παιδιά. Όμως επειδή η γεωγραφική κατανομή δε γίνεται όπως θα σας βόλευε, θα έχουμε σε πολλά Νηπιαγωγεία στοίβαγμα σε 25άρια τμήματα. Άλλα σε ακατάλληλες αίθουσες Δημοτικών και άλλα σε προκάτ, δηλαδή σε τσίγκινα κουτιά! Αν αυτό δεν είναι υποβάθμιση της Προσχολικής Αγωγής, τί είναι? Και θα βγαίνετε μετά και θα λέτε και για μέτρα κατά του συγχρωτισμού στις πλατείες και στα πάρκα...

Το Μάιο, στο δημοτικό συμβούλιο, είχαμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις και για οικόπεδα που μπορούν να αξιοποιηθούν και για επέκταση χώρων σε νηπιαγωγείου του δήμου που υπάρχει δυνατότητα. Εσείς πήγατε με το ελάχιστο δυνατό, με τους λιγότερους δυνατούς χώρους για να γλιτώσετε κάνα ευρώ και θα βάζετε τα παιδιά το ένα πάνω στο άλλο σε ακατάλληλες στην πλειοψηφία τους αίθουσες. Χρειάζονται και προσωρινές λύσεις? Αφού φτάσαμε -με συγκεκριμένες ευθύνες βέβαια- έως εδώ, χρειάζονται. Αλλά αφού δεν μας έχετε παρουσιάσει ούτε στο παραμικρό ένα σχέδιο για ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, (ούτε νηπιαγωγείων ούτε άλλης βαθμίδας)...και αφού έχουμε δει πώς αντιμετωπίζεται και τα σοβαρά προβλήματα στα υφιστάμενα κτίρια... καταλαβαίνουμε πώς πρόθεση και πολιτική σας επιλογή είναι η μονιμοποίηση του προσωρινού... δηλαδή των τσίγκινων προκάτ!

Και δεν υποβαθμίζετε μόνο την προσχολική εκπαίδευση! Πάτε να υποβαθμίσετε κι άλλο την κατάσταση και σε πολλά δημοτικά, από τα οποία παίρνετε αίθουσες, παρότι το δημοτικό συμβούλιο έχει αποφασίσει να μην χρησιμοποιήσουμε αίθουσες που αξιοποιούν δημοτικά. Και δεν σας νοιάζει ούτε ότι υπάρχουν ήδη αντιδράσεις: από διευθυντές των σχολείων, από συλλόγους διδασκόντων με ανακοινώσεις τους, από συλλόγους γονέων...

Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές:

·        Από το 8ο & 106ο Δημοτικό (που συστεγάζονται με το 9ο Ειδικό και το 132ο νηπιαγωγείο και είναι ήδη στοιβαγμένα σχεδόν 600 παιδιά.

·        Από το 15ο δημοτικό, που τους ζητάτε αίθουσα που γίνονται μαθήματα

·        Από το 16ο δημοτικό, το 25ο & 174ο, από το 144ο δημοτικό, από το 27ο & 30ο

·        Από το 162ο δημοτικό που τους ζητάτε τη βιβλιοθήκη    

Η χρήση χώρων για τη στέγαση νηπιαγωγείων που σχεδιάζετε θα οδηγήσει σε υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας σε αυτά τα σχολεία. Σε μια εποχή μάλιστα που αναδείχθηκε η ανάγκη να μειωθούν τα παιδιά ανά τμήμα και να υπάρξουν περισσότεροι χώροι, ανεξάρτητα από το πώς θα συνεχιστεί η πανδημία. Αντί να συζητάμε για τη δημιουργία νέων σχολικών κτιρίων, με δεδομένο το οξύτατο πρόβλημα σχολικής στέγης στην Αθήνα, με την πλειοψηφία των κτιρίων να είναι 40 και 50 χρονών, μας ζητάτε να ανεχτούμε να επιβαρύνουμε κι άλλο την ήδη άσχημη πραγματικότητα.

Τις επιλογές να κινηθείτε με αυτό τον τρόπο, θα τις βρείτε μπροστά σας από το Σεπτέμβρη . Γιατί οι αντιδράσεις από τα προβλήματα λειτουργίας που θα προκύψουν θα είναι ακόμα μεγαλύτερες. Ο αγώνας... Η πίεση για λύσεις θα μεγαλώσει και κατά τη γνώμη μας, αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουν γονείς-εκπαιδευτικοί-μαθητές.

Εμείς ξαναβάζουμε το εξής:

Έχετε ευθύνη να κάνετε όσα είναι απαραίτητα – έστω και την ύστατη ώρα- προκειμένου  να υλοποιηθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση στο Δήμο της Αθήνας. Να βρείτε όλες εκείνες τις λύσεις που απαιτούνται (είτε με αξιοποίηση και άλλων οικοπέδων που βρίσκονται στην ιδιοκτησία του Δήμου ή σε άλλους). Η ΟΥΣΙΑ είναι να καλυφθούν οι ανάγκες για χώρους αξιοπρεπείς που δεν θα στοιβάζονται τα παιδιά.

Παράλληλα, να φέρετε άμεσα στο δημοτικό συμβούλιο, ΣΧΕΔΙΟ  Άμεσης κατασκευής νέων νηπιαγωγείων, σχολείων όλων των βαθμίδων... αλλά και παιδικών σταθμών που να πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές. ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ απαίτηση από την κυβέρνηση να μεριμνήσει για τις αναγκαίες υποδομές με επαρκή χρηματοδότηση, με στελέχωση με μόνιμο παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό. »

Όροι Χρήσης

Κάθε επισκέπτης ή χρήστης του ιστότοπου "cityofathens.gr" οφείλει, πριν από την επίσκεψη ή τη χρήση των σελίδων, να διαβάσει και να μελετήσει προσεκτικά τους όρους χρήσης.

Περισσότερα

Επικοινωνία

Δημαρχιακό Μέγαρο
Αθηνάς 63, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Κοτζιά), Τ.Κ. 10552

Δημαρχείο
Λιοσίων 22, Τ.Κ. 10438
Τηλ. 1595 (χρέωση ανάλογα με τον πάροχο σας)
Περισσότερα

Σύνδεσμοι

Αρχείο με χρήσιμους συνδέσμους σε φορείς του δήμου Αθηναίων και της πολιτείας.



Περισσότερα

Χάρτης Ιστότοπου

  Ροές RSS

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων


Χάρτης Ιστού
Η κατασκευή του Ιστοτόπου έγινε με απόφαση Δημάρχου, από ομάδα εργασίας εργαζομένων στον Δήμο Αθηναίων και την Δημοτική Επιχείρηση ΔΑΕΜ χωρίς επιπλέον αμοιβή και κόστος, κάνοντας χρήση ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού.