30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 08:14

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Ανάλγητη πολιτική αδιαφορεί για τη ζωή των κατοίκων της πόλης, ενισχύει μόνο τα κέρδη!

Σε ζήτημα ζωής και θανάτου έχει αναδειχτεί η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τους τελευταίους μήνες.

Ο συνωστισμός και οι τραγικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτά οξύνουν εκθετικά τα προβλήματα των κατοίκων της πρωτεύουσας, των εργαζόμενων, της νεολαίας, των συνταξιούχων. Αποτελούν άλλη μια κραυγαλέα έκφραση της καταστροφικής κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στην πανδημία, αλλά και γενικότερα στη ζωή των κατοίκων.

Την ώρα που σύσσωμη η επιστημονική κοινότητα θέτει ως απαράβατο όρο για την αντιμετώπιση της πανδημίας τις αποστάσεις, τους υγειονομικούς κανόνες και τις μάσκες, όλοι εμείς οι εργαζόμενοι και κάτοικοι της Αθήνας, έχουμε να αντιμετωπίσουμε τον καθημερινό Γολγοθά της μετακίνησης με τα ΜΜΜ, στα οποία τα δύο πρώτα μέτρα αποτελούν είδη προς εξαφάνιση.

Η υποκρισία της κυβέρνησης είναι θανατηφόρα

Κι ενώ απαγορεύουν τις συναθροίσεις άνω των 9 ατόμων την ίδια στιγμή υποχρεώνουν τους Αθηναίους να συνωστίζονται και να σαρδελοποιούνται μέσα στα λεωφορεία και τα τρένα και να έχουν μετατραπεί τα ΜΜΜ μαζί με τα σχολεία σε υγειονομικές βόμβες  μετάδοσης του ιού! Κι όλα αυτά γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την απαξίωση των δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και αρνείται να πάρει μέτρα ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια για την αποφυγή συνωστισμού και να βελτιωθούν οι συνθήκες υγιεινής με απολύμανση όλου του στόλου οχημάτων για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού.

Αντ’ αυτού διατηρεί τη χρόνια απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών από τις πολιτικές όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων από το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ, που είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς και ο αριθμός των διαθέσιμων λεωφορείων. 3.500 λιγότερο προσωπικό σε όλες τις ειδικότητες (από 9.000 προ μνημονίων έφτασε σήμερα περίπου στις 5.500) με περίπου 3.500 οδηγούς, ενώ αυτός ο αριθμός μειώνεται ακόμα περισσότερο αν λάβουμε υπόψη μας τις άθλιες συνθήκες εργασίας και το γερασμένο προσωπικό (οι τελευταίες 350 προσλήψεις οδηγών πραγματοποιήθηκαν το 2006-2007). Ο άμεσος αντίκτυπος είναι ο παροπλισμός ενός μεγάλου αριθμού οδηγών που πάσχουν από χρόνια επαγγελματικά νοσήματα. 1.1000 όλα κι όλα τα λειτουργικά λεωφορεία και τρόλεϋ στην πρωτεύουσα της χώρας (από 2.400 λεωφορεία που υπήρχαν στη δεκαετία 1997-2007).

Περεταίρω ενδεικτική για τη λογική της κυρίαρχης πολιτικής απέναντι στις μετακινήσεις και τον ευρύτερο πολεοδομικό σχεδιασμό είναι η υπόθεση του «Μεγάλου Περιπάτου». Εκεί η δημαρχία Μπακογιάννη, εκμεταλλευόμενη την πανδημία με στόχο την ενίσχυση του μεγάλου τουριστικού κεφαλαίου που λυμαίνεται το κέντρο της πόλης και την εκδίωξη των κατοίκων και των χρήσεων που τους εξυπηρετούν, προέβη σε μια σκανδαλώδη κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, , χάρισε 2.000.000 ευρώ στους μεγαλοεργολάβους για χρώματα που ξέβαψαν με τις πρώτες βροχές και ζαρντινιέρες των 5.000 ευρώ η μία. Το τελικό αποτέλεσμα, αποσπασματικό, ακαλαίσθητο και πανάκριβο, το μόνο που κατάφερε ήταν να προκαλέσει κυκλοφοριακό χάος και απίστευτη ταλαιπωρία στους διερχόμενους από την περιοχή. Βεβαίως αυτή η επιχείρηση συνοδεύτηκε και με απροκάλυπτη κοροϊδία, όταν απαγορεύτηκε η χρήση ΙΧ στο εμπορικό τρίγωνο, υποτίθεται ως μέτρο αντιμετώπισης της πανδημίας, την ίδια στιγμή που η επίσημη κυβερνητική οδηγία ήταν η προτίμηση των ΙΧ έναντι των ΜΜΜ.

Αν τους το επιτρέψουμε, μας περιμένουν και χειρότερα

Και σαν να μην έφθαναν όλα τα παραπάνω, η εντελώς κυνική κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να εργαλειοποιήσει αυτή τη νοσηρή κατάσταση, την οποία και η ίδια έχει δημιουργήσει στα ΜΜΜ, προκειμένου να προχωρήσει εμμέσως στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών με τη σύμφωνη γνώμη της δημοτικής αρχής Μπακογιάννη. Με πρόσχημα τις νέες συνθήκες σε καιρό πανδημίας προχωράει στο πρώτο στάδιο ιδιωτικοποίησης που θα επιδεινώσει κι άλλο τις τραγικές συνθήκες στα ΜΜΜ.

Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί δύο τρόπους:

•             Προμήθεια 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων με τη μέθοδο leasing, κόστους πενήντα εκατομμυρίων ευρώ. Αν όμως, κάνουμε μια απλή έρευνα θα δούμε ότι ο μέσος όρος τιμής αγοράς ενός καινούριου δωδεκάμετρου θερμικού λεωφορείου, diesel και τελευταίας τεχνολογίας είναι 110.000 ευρώ. Η κυβέρνηση προϋπολογίζει 50 εκατ. για να πάρει 300 λεωφορεία δεκαετίας, να τα επινοικιάσει και στη συνέχεια να τα κρατήσει. Και γι’ αυτό το κόστος φτάνει τα 170.000 ευρώ το ένα, δηλαδή 60.000 ευρώ περισσότερα. Θέλει να δώσει ζεστό κρατικό χρήμα στις ιδιωτικές εταιρείες!

•             Παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, με σύμπραξη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με τα ΚΤΕΛ. Αυτός ο σχεδιασμός είχε ξεκινήσει από το 2011 με τον νόμο Ρέππα, επικαιροποιήθηκε και αναβαθμίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Σπίρτζη και υλοποιείται τώρα από τον Μητσοτάκη.

Αν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ η ήδη άθλια κατάσταση θα επιδεινωθεί ραγδαία γιατί οι ιδιώτες επιδιώκουν τη μεγαλύτερη κερδοφορία με κάθε τρόπο, που φυσικά έχει ως αποτέλεσμα, λιγότερα δρομολόγια ειδικά σε περιοχές μειωμένης κίνησης και φυσικά αύξηση του συνωστισμού.

Έφτασε ο καιρός να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας, ότι όλη αυτή η επίθεση στις ζωή μας και στην καθημερινότητά μας, μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο αποφασιστικά και συλλογικά. Το “ο καθένας μόνος του για την πάρτη του” δεν μας βοηθάει. Οφείλουμε στην αξιοπρέπεια της τάξης μας να αγωνιστούμε συλλογικά και οργανωμένα για ένα καλύτερο μέλλον, για την υπέρβαση και ανατροπή της σημερινής νοσηρής πραγματικότητας.

Ως Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα, διεκδικούμε από την κυβέρνηση της ΝΔ και τον Δήμο της Αθήνας:

•             Δημόσιες, δωρεάν και ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες, που να εξυπηρετούν τη μετακίνηση μεταξύ γειτονιών, αλλά και την επικοινωνία με τους υπόλοιπους δήμους του λεκανοπεδίου. Καμία σκέψη για ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ

•             Αύξηση των δρομολογίων όλων των ΜΜΜ με παρέμβαση του Δήμου για την αποφυγή συνωστισμού. Βελτίωση των συνθηκών υγιεινής με απολύμανση όλου του στόλου οχημάτων για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού

•             Άμεση ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών με προσλήψεις μόνιμων οδηγών και αναβάθμιση του στόλου των οχημάτων με προμήθεια του αναγκαίου αριθμού σύγχρονων, καινούργιων, φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων

•             Κατάργηση του εισιτηρίου στα ΜΜΜ

Αυτοί με την πολιτική τους καταστρέφουν την κοινωνία, σπέρνουν φόνο και δυστυχία!

Εμείς με τις διεκδικήσεις μας και τους αγώνες μας

μπορούμε να σώσουμε ζωές και δικαιώματα!