27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019 14:24

Γ. Καμίνης: «Άμεση επίλυση αιτημάτων και επικοινωνία με τους πολίτες, μέσα από την εφαρμογή Novoville»

Την εφαρμογή «Novoville» μέσα από την οποία οι πολίτες αποκτούν ακόμα πιο αποτελεσματική επικοινωνία με τον δήμο Αθηναίων, παρουσίασε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης στον Κόμβο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας Innovathens της Τεχνόπολης του δήμου Αθηναίων.

«Για πρώτη φορά η Αθήνα έχει στη διάθεση της ένα κοινό και ανοιχτό σημείο αναφοράς των ζητημάτων της πόλης. Έχουμε πλέον δεδομένα για τα πιο σημαντικά θέματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι στην καθημερινότητα τους, έχουμε δεδομένα για την απόκριση των υπηρεσιών του δήμου. Πλέον η διοίκηση του δήμου ξέρει, με μετρήσιμο τρόπο, πού η πόλη πονάει περισσότερο, τι ενδιαφέρει περισσότερο τους πολίτες», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης.

Η εφαρμογή Novoville προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα αποστολής αιτημάτων, μέσω κινητού τηλεφώνου, για τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν στη λειτουργία της πόλης. Ο δημότης ή επισκέπτης του δήμου έχει τη δυνατότητα να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντά στην καθημερινότητα του, όπως π.χ. καμένες λάμπες, λακκούβες στο οδόστρωμα, εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, μέχρι και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν την δημοτική συνδρομή. Η εφαρμογή εντοπίζει αυτόματα το ακριβές σημείο του προβλήματος (μέσω τοποθεσίας του κινητού τηλεφώνου) και υπάρχει η δυνατότητα φωτογράφησής του. Ο δημότης μπορεί να στείλει στις υπηρεσίες του δήμου άμεσα και χωρίς κόστος ή γραφειοκρατικές διαδικασίες όλα τα αιτήματα που τον αφορούν. Οι υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων, από την άλλη πλευρά, έχουν πραγματική εικόνα των ζητημάτων της πόλης, μπορούν να προγραμματίσουν καλύτερα τις εργασίες τους και κυρίως είναι υπόλογες για το έργο και την ανταπόκριση τους προς του πολίτες. Κάθε φορά που ένα ζήτημα επιλύεται, ο δημότης λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση στο κινητό του τηλέφωνο.

Παράλληλα, ο δήμος μπορεί να ενημερώνει και να επικοινωνεί με τους δημότες και επισκέπτες του για όλα τα δρώμενα που λαμβάνουν χώρα, για έκτακτα συμβάντα ή σημαντικές ανακοινώσεις, καθώς και να λαμβάνει τη γνώμη τους για θέματα ποικίλης θεματολογίας με την διεξαγωγή σύντομων διαβουλεύσεων. Χρήσιμα τηλέφωνα και συχνές ερωτήσεις ανανεώνονται ζωντανά και είναι διαθέσιμα μέσω της εφαρμογής, αναδεικνύοντας την σε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο επικοινωνίας και ενημέρωσης του δημότη/επισκέπτη. Η εφαρμογή ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά στο δήμο την 3η Οκτωβρίου 2018. Μέσα στους πέντε μήνες πιλοτικής λειτουργίας υλοποιήθηκαν επιτυχώς 22.500 αιτήματα, ενώ εστάλησαν 8.500 SMS και 2.500 ειδοποιήσεις (push notifications) προς τους δημότες, καθιστώντας την επικοινωνία δήμου-δημότη άμεση και αποτελεσματική. Τονίζεται ότι στο πλαίσιο λειτουργίας της εφαρμογής, πραγματοποιήθηκε εκπαίδευση 135 στελεχών του δήμου Αθηναίων απ’ όλες τις υπηρεσίες.

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης σημείωσε: «δύο είναι τα σημαντικά στοιχεία: το στοιχείο της διαφάνειας και το στοιχείο της συμμετοχής. Η εφαρμογή δεν αποτελεί απλώς μία τεχνολογική εξέλιξη, ένα πρακτικό εργαλείο στα χέρια των κατοίκων της πόλης. Ενισχύει τη διαφάνεια στη λειτουργία της πόλης και των υπηρεσιών του δήμου, και δίνει ένα βήμα συμμετοχής στους πολίτες, βασική απάντηση στο έλλειμμα αντιπροσωπευτικότητας των καιρών μας. Μόνο μέσα από ανοιχτές και συμμετοχικές αρχές, η τεχνολογία μπορεί να μας φανεί χρήσιμη».

O κ. Φώτης Ταλάντζης, CEO και συνιδρυτής της Novoville δήλωσε: «Η συνεργασία μας με το δήμο Αθηναίων αποτελεί ένα ορόσημο στην πορεία της εταιρείας μας, κυρίως λόγω κλίμακας της πρόκλησης. Η πλατφόρμα Novoville έρχεται να συμπληρώσει την ψηφιακή στρατηγική του δήμου και να συμβάλλει στην καλύτερη επικοινωνία και εξυπηρέτηση των πολιτών. Ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και την εξαιρετική συνεργασία».

O Chief Digital Officer του δήμου Αθηναίων κ. Κωνσταντίνος Χαμπίδης περιέγραψε την ένταξη της εφαρμογής του Novoville στην ευρύτερη ψηφιακή στρατηγική του δήμου Αθηναίων, όχι μόνο σε επίπεδο αιτημάτων των πολιτών προς τον δήμο αλλά και σε επίπεδο ευρύτερης επικοινωνίας, με αιχμή την ενημέρωση σε ζητήματα προθεσμιών και δράσεων, καθώς και στο πεδίο των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών.  

«Υλοποιώντας τη στρατηγική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δήμου, εκτιμούμε ότι η συμβολή της εφαρμογής Novoville, θα είναι καθοριστική ιδίως σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των θεμάτων καθημερινότητας καθώς και την προώθηση της συμμετοχικότητας των πολιτών»,  υπογράμμισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ανώνυμης Αναπτυξιακής Εταιρίας Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ του δήμου Αθηναίων ΔΑΕΜ Α.Ε., Σταύρος Ασθενίδης.

Ο Γενικός Διευθυντής και συνιδρυτής της Novoville κ. Ηρακλής Μπουραντάς υπογράμμισε ότι, από την 5μηνη πιλοτική εφαρμογή και την εκπαίδευση στελεχών και υπαλλήλων του δήμου Αθηναίων, προέκυψε πως η υποδοχή των αιτημάτων και η υλοποίησή τους αφορά ισοδύναμα και οριζόντια τα επτά δημοτικά διαμερίσματα της πρωτεύουσας.    

Η εφαρμογή Νovoville είναι διαθέσιμη σε smartphones με λογισμικό Apple iOS και Google Android, εντελώς δωρεάν.